ZZO je doma!

11.04.2010 13:25

Včera 10.4.2010 jsme úspěšne složily na našem cvičáku ve Vlašimi zkoušku Zkoušku základní ovladatelsnoti, tedy ZZO!

Ráno jsem se probudila po probdělé noci, kdy jsem pořád přemýšlela, co všechno se může stát a v čem si nejsem jistá. Zelda se ale probudila s dobrou náladou, daly jsem bojovnou řeč a vyraziyly jsem do Vlašimi. Při krátkém tréninku šlo všechno skvěle, tak už jsem i já zahnala černé myšlenky. Šly jsme na řadu v naší kategorii jako první.

Přivolání proběhlo bez sebemenšího problému, 10b

Ovladatelnost na vodítku byla hrůza, Zelda mě předcházela a dokonce jsem o ní i zakopla, tipovala jsem nám tak max. 5 bodů, ale obraty u nohy nám to nejspíše vylepšily na celých 7 bodů :)

Polohy sedni-lehny na vodítku u nohy krásné, 10b

Odložení psa za pochodu vleže se nám také povedlo, 10b

Aport volný také bez problémů, jen ho Zelda trošku okusovala než ho zvedla, ale i přesto za 10b, nejspíše díky jejímu nadšení :)

Dlouhodobé odložení - kvůli tomuhle cviku jsem také nemohla spát. Zelda totiž po nějaké době při odložení začne štěkat, ale stal se zázrak a nevydala ani hlásku! Možná to bylo i trošku únavou z předešlé procházky a házení míčku, takže byla ráda, že leží. Anebo mi chtěla vynahradit tu chůzi u nohy :) 10b.

Poté následovaly speciální cviky, při kterých musí mít pes nasazen náhubek. První cvik, přivolání za stížených podmínek u nás skoro vůbec neproběhl, protože Zelda se neustále zaobírala sundaváním náhubku, že jí ani moc nezajímal míč, se kterým si pomocníci kopali. Pan rozhodčí nás právem vyhodil a já jsme si nepřestávala nadávat. I přes trénování náhubku přes týden na procházkách mi nedošlo, že musím Zeldě před nasazením říct, že jdeme na procházku. Ona si chudák asi myslela, že ho má za trest a nechtěla se s ním smířit.

Na druhý cvik - chování psa ve skupině - jsem jí už ono kouzelné slůvko "procházka" řekla a jako mávnutím proutku se Zelí uklidnila a seděla poslušně vedle mě a nepohnula se ani když přišli další lidé a pes.

Při posledním cviku - chování psa krátkodobě přivázaného a ponechaného o samotě - Zelda také překvapila. Při tréninku minulý týden pořád štěkala a teď si prý jen párkrát štěkla.

Ze speciálních cviků jsme tedy nesplnily jen první a to nám na splnění zkoušky stačilo.

Vzhůru výš a na další zkoušky! :)

Fotky zde, děkujeme za ně Jitce :)