Obedience zkoušky v ZKO Čekanice

14.10.2012 20:35

Někdy v půlce září jsme přijaly pozvání od Jitky Procházkové na obedience zkoušky v ZKO Čekanice, které se konaly v sobotu 13. října. I když jsme od příchodu Keby do naší smečky se Zeldou nijak zvlášť necvičily a nepilovaly to, co nám nejde, řekla jsem si, že je na čase na tom něco změnit :)

Trénovaly jsme celkem pilně a Zelda z toho byla nadšená, už dlouho jsem jí tak natěšenou neviděla :) Na zkoušky jsem se těšila a chtěla jsem vylepšit náš poslední výkon v OB1 a to bylo 185,5b.

Trošku mě děsila představa střelnice, která byla hned vedle cvičáku a v době konání zkoušek se mělo střílet. Zelíčko je ze střelby nervozní a docela jí to vždy rozhodí.

Zkoušky to byly docela "komorní". Celkem nás tam bylo 13 závodníků ve všech čtyřech kategoriích :)

Naše kategorie OB1 se skládala ze 3 závodníků. První cvik - odložení vleže - zvládla Zelda na jedničku. Čekala jsem, že bude kňučet až mě uvidí-neuvidí v úkrytu, ale ustála to skvěle, prý ani nepípla. Ale když jsme se z úkrytu vracely a postavily před psy, na střelnici se začalo střílet a Zelda si sedla a ještě posunula. Takže jsme získaly nulu, ale i přesto jsem na ni moc pyšná. Ustála kňučení vedle ležícího knírače i sednutí sousedky borderky :) Je to pašák nejpašákovatější :)

A zbytek?

Chůze u nohy: při tréninku na place chodila Zelí úžasně, stejně jako doma. Ale jak jsme vlezly na plac naostro, nasadila svoje obvyklé "závodní" tempo, opožďovala se a vůbec mě nevnímala, chytla se až na posledních 10 kroků :) - 5 bodů

Odložení do stoje za chůze: Zelča mi tady udělala velikou radost. Doma to vypadalo, že vůbec neví, co to povel "Stůj" je, buď si lehala nebo sedala. Naostro si ale najednou vzpomněla a krásně se zastavila. Stržené body jsme měly jen opět za chůzi a opožděné zastavení. Vůbec jsem nečekala, že dostaneme nějaké body :)

Přivolání: začalo se na střelnici střílet a musela jsem dát Zeldě dva povely na lehnutí na začátku cviku, pak běžela pomalu a nakonec si křivě předsedla. Celou dobu se otáčela směrem ke střelnici a mě moc nevímala - 5,5 bodu

Odložení do sedu za chůze: to samé, co odložení do stoje. Doma si Zelda pletla "sedni" a "lehni", takže jsem opět nedoufala v nějaké body. No Zelda ale zase asi něco osvítilo a vysekla "Sedni" jak ze žurnálu :D 8,5 bodu

Vyslání do čtverce: opět se střelbou, takže dva povelu na zalehnutí a navíc mojí blbostí povel navíc rukou - ve starém řádu ruka být mohla, podle nového už ne :( A Zelda taky běžela do čtvrce pomalu, ale doběhla a vešla se tam, šikula :) 7,5bodu

Aport: moc se mi líbil, na to, že byl opět se střelbou :) Zelďa pro něj krásně vyběhla, ale vracela se jen klusem a ještě navíc překusovala, což moc nedělá. Ale i tak krásných 8,5bodu

Polohy na dálku: chtěla jsem tento cvik ještě před začátkem cvičení vzdát, protože doma Zelda dělá polohy jen na max. 1 metr. Ale řekla jsem si, že už nemáme co ztratit. Dopadlo to tak, jak jsem čekala. První změna polohy do Sedni neproběhla, Zelí řešila střílení, takže jsem ani další nezkoušela a cvik jsme ukončily - 0 bodů

Skok přes překážku: úžasný, úžasný! Zelda si asi vzpomněla na agility a přestalo se střílet, takže konečně za 10 bodů :)

Celkový dojem: 8 bodů - způsobený Zeldy nesoustředěním kvůli střelbě, ale příště to bude lepší ;)

Vůbec jsem nedoufala, že bychom zkoušku složily, body jsem během cvičení nesledovala, ale nakonec z toho bylo 164bodů a známka Dobře :)

Celé jsem to pak obrečela, protože mi bylo hrozně líto, že jsem Zeldu takovému stresu vůbec vystavila. Ale snažila jsem jí to pak vynahradit a určitě jí udělaly dobře i závody ve sprintu s plesnivkou borderkou Gretkou, černobílou Enží a Kebuláčkem :) Poslední jmenovaná nás jen doprovázela a dělala Zeldě psychickou podporu v kotci a nabírala zkušenosti :)

Zkoušky byly suprově zorganizované, za to děkujeme Jitce Procházkové!! Určtiě se vrátíme, ale jen, když už se nebude střílet ;)

Fotky od Heleny Hudečkové zde :)