Neoficiální vánoční závod obedience

27.12.2012 20:53

Lucka Stemmerová a Jára Kolář vymysleli, že se u nás na cvičáku uspořádají neoficiální vánoční závody obedience. Připojila jsem se k nim jako vedoucí závodu a rozhodla se, že se zúčastníme se Zeldou v kategorii OB1 a v závodu dvojic půjdou obě moje holky společně do družstva.

Startovní listina se naplnila velmi rychle, všechno bylo zařízeno a my se jen báli, aby počasí nedopadlo jako letos v únoru, kdy chudáci psi museli na odložení ležet v roztátém ledu a chodila se témě po kotníky ve vodě :)

Tentokrát nám to ale vyšlo krásně - přímo ukázkově :)

V kategorii OB1 bylo přihlášeno 7 týmů. Se Zelíčkem jsem šly na řadu jako páté. Obávala jsem se Poloh na dálku, které nám prostě nejdou. A jak už to tak bývá, ty nám vyšly (sice ne ukázkově, ale pár bodíků se našlo) a naopak se nepovedlo to, co jindy míváme za 10 bodů. Jako první Odložení - fenka vedle nás se zvedla a odešla, to asi Zeldu rozhodilo a rozhodla se, že chce taky pryč, tak alespoň začala štěkat :) Poté odložení za pochodu do stoje. Nebyla jsem si jistá, jestli se Zelda zastaví, ale zastavila se krásně a já jak omámená nevím čím, jsem se místo přiřazení rovnou k ní rozhodla, že jí ještě obejdu :D (spletla jsem si to s odložením v OB-Z) Takže to byla nula jen a jen mojí vinou :)

Pak náš oblíbený čtverec. Zelíčko prostě vycítila, že se musí předvést a místo lehni předvedla úplně ukázkovou poklonu :D (viz foto dole). Celkem jsme získaly 178bodů. Známka by to byla Dobrá. Skončily jsme na úžasném 3. místě. Což jsem podle úžasných výkonů ostatních vůbec nečekala. Zelďa je pašák a je vidět, že ji cvičení o hodně víc baví a z toho mám největší radost :)

 

Pak přišel na řadu závod dvojic. Pravidla vymyslela Lucka a to taková, že každý pes ve dvojici musí předvést 4 cviky. Cviky bylo rozdělené různě (buď podle kategorie OB-Z nebo OB1). Zelda měla na starosti Odložení za pochodu do stoje (OB1), držení aportu (OB-Z), čtverec (OB1) a odložení za pochodu do lehu (OB-Z). Všechno Zelí zvládla krásně, až na ten čtverec opět :) Kebís zase předvedla - nepředvedla Chůzi u nohy (OB-Z), Skok přes překážku (OB-Z), Přivolání (OB1) a Polohy na dálku (OB1). Chůze se nám moc nepovedla, netrénovaly jsem ji tak moc a já jen prostě chtěla zkusit, jestli mě bude Keby v závodní atmosféře vnímat a to se naštěstí povedlo. Skok přes překážku se povedl krásně, Přivolání se nepovedlo, musela jsem Keby na začátku ručně nasměrovat a navíc si lehla úplně křivě :) a předsednutí vůbec ještě nemáme, takže nula :) Polohy jsem si nechtěla kazit, takže jsme si nechaly dát nulu rovnou.

Celkově holky skončily na šťastném 7. místě z 10. Jsem na ně hrdá! A nesmím zapomenout na název našeho týmu - ZELŇAČKY :))

 

Závody se, myslím, povedly. Všichni si něco odvezli domů, nálada byla skvělá a my se těšíme opět příště!

Fotky od Marie Trauškeové zde