Máme ZPU-1

24.09.2011 17:21

V sobotu 24.9. 2011 jsme se zúčastnily Zkoušky pracovní upotřebitelnosti stupně 1 neboli ZPU-1 podle KJ Brno. Konaly se v Juniorcampu Tobogán na Nové Živohošti pod ZKO Slavkov.

Přijely jsme na místo kolem půl 9, trošku zatrénovaly na place a pak rychle odjely na stopu. Měla jsem z ní docela obavy, protože jsme samozřejmě trénovaly jen týden před zkouškou. Zelda ještě v pondělí totiž úplně zapomněla, že se předměty zalehávají :) Po příjezdu na místo jsem se hned zděsila při pohledu na ostatní účastníky a jejich cedulky na začátek stopy, ten jsem samozřejmě neměla. Utrhla jsem tedy nejbližší větší polní kytku a vyšla našlapovat :) Zelda vyrazila svým obvyklým zběsilým tempem a já jen se zděšením čekala, jestli se u předmětu vůbec zastaví. Naštěstí to zvládla a krásně zalehla. Pokračovaly jsem dál, po pár metrech se ale Zelda zarazila a otočila na mě. Zjistila jsem, že minula lom, nic jsem neříkala a naštěstí si našla cestu sama a zalehla i druhý předmět. Dostaly jsem krásných 17 bodů z 20 :) Měla jsem strašnou radost, vůbec jsem nečekala, že by to zvládla takhle dobře.

Pak následovala dlouhé čekání, než odcvičili týmy na ZOPku a my jsme šly na řadu v ZPU-1 jako první. Začaly jsem odložením. Opět jsem měla strach, musela jsem být totiž v úkrytu a to Zeldě vždy dělalo problém. Doma jsme stihly natrénovat max. 3 minuty. A k mému velkému údivu vydržela krásně ležet celou domu a bez štěkání!!! Takže plný počet 10 bodů.

Přišla na řadu poslušnost. Chůze u nohy, které jsem se ani tak nebála byla ale hodně zvláštní. Zelda prostě pozná, že nemám u sebe míček ani pamlsky. Šla ode mě ve vzdálenosti cca metr a až ke konci celé chůze si vzpomněla, že by tedy mohla jít blíž a koukat na mě.

Sedni-lehni-vstaň u nohy bylo krásný, stejně jako štěkání na povel. Za aport nám byl stržen jeden bod, nejspíše za překusy. Skoky šplhem a vysoký za plný počet. Celkem jsem za poslušnost a stopu získaly 96 bodů ze 100!

Ve speciálních cvicích pokračoval náš neúspěch z chůze u nohy. Tady to ale bylo z důvodu toho, že Zelda uviděla v dálce vodu, ta jí nasadila asi klapky na uši a nechtěla se přiblížit ani náhodou, proto tříbodová srážka. Sedni-lehni-vstaň a odložení za pochodu za plný počet. 2 body byly strženy za chůzi po nepříjemném terénu - bordeří slečna si usmyslela, že se jí nebude líbit plech :) a nakonec nárazový zvuk v podobě řehtačky za plný počet.

Celkem jsme tedy dostaly 96 za poslušnost + stopu a 45 za speciální cviky. Dohromady 141 bodů ze 150 a známka Výborně!

I když nemám z bodů úplně čisté svědomí, vím, že bychom zkoušku složily i se strženými body. Mám ze Zeldy opravdu radost a je to naše vlastní jedničková zkouška a doufám, že se nám povede i ta OB1 za 14 dní.

Děkujeme pořadatelům ze ZKO Slavkov za milé dárky, které nejsou při zkouškách samozřejmostí a skvělé zázemí pro psovody! :)