Máme první zkoušku z obedience!

14.02.2011 21:56

Sobota 12. 2. 2011 mi asi zůstane v paměti na hodně dlouho. Vyrazila jsem totiž se Zeldou na naše první zkoušky z obedience - sportu, který jsem vždy považovala za námi nedosažitelný a obdivovala týmy, které v něm závodí :) Můj sen složit alespoň základní zkoušku se mi ale právě v sobotu splnil...

S Luckou jsme začaly trénovat pořádně až na začátku ledna, Zeldě to docela šlo až na identifikaci, kterou prostě nechápala a místo rozpoznání a přinesení správného dřívka si vždy vzala nesprávné, lehla si a začala ho okusovat :) Smířila jsem se tedy s tím, že nás při hodnocení čeká minimálně jedna nula.

V sobotu jsem dorazily do Českých Budějovic už před 7. hodinou ráno, Zelda musela zůstat v autě, protože hárala. Po prezenci a trénincích ostatních jsem začala sledovat výkony našich spolusoutěžících. Když se dostala na řadu kategorie OB3, začala jsem být nervózní a chtěla to už mít za sebou. Došla jsem pro Zeldu do auta, venku jsem něco potrénovaly, hezky cvičila, což mě trošku uklidnilo. Ale pak jsme vešly do haly a nastal chaos :-)

Zelda byla celá zmatená z tolika psů, kteří tam ještě přibyli kvůli následným agility závodům, štěkala, magoří výraz v očí a totální ignorace mých povelů. Začala jsem být opravdu nervozní a odnášelo to hlavně mé okolí :) Nepomáhalo nic, Zelda se prostě rozhodla vůbec nevnímat a mě se chtělo brečet.

Měly jsme 2 minuty na trénink, který byl skvělý, bála jsem se koberce, který v hale nebyl právě zrovna ve skvělém stavu, ale Zelí vnímala, čtverec udělala krásně, aport přes překážku taky. Opět jsem se uklidnila a vzala jí na chvilku ven. Po návratu nastala stejná situace jako předtím a já začala ztrácet veškeré naděje na úspěch.

Přišel ale náš čas a tak jsme vyrazily. Odložení vsedě ve skupině - Zelí vykročila se mnou, ale pak se vrátila a během 30 vteřina stačila ještě čuchat kolem sebe a málem si lehnout -> 7bodů. Při odložení vleže se trochu převalila a ke konci i kňučela, ale jsem ráda, že neštěkala :-) -> 8,5bodu.

Chůze u nohy byla horší než při tréninku, ale naštěstí ji nezaujal smradlavý koberec a šla hezky -> 8,5 bodu

Odložení za pochodu se docela povedlo, sice ne úplně rychle, ale rychleji než obvykle :-) -> 8 bodů

Přivolání - trocha čuchání na začátku -> 9 bodů

Vysílání do čtverce byla obrovské překvapení! Zelda totiž bez položení míčku nechtěla při tréninku vůbec do čtvrece běžet, tady jsem čekala nulu, ale Zelí překvapila a vyběhla krásně rychle, zalehla a já skákala radostí :) -> 10 bodů

Přinášení aportu udělala krásně -> 10 bodů

Aport přes překážku - klasické překusování :) -> 9,5 bodu

Rozlišování - největší překvapení! Radost mi neubralo ani překusování -> 8 bodů

Polohy se nám opravdu nepovedly. Nevím, čím to bylo, ale prostě to někdy nevyjde :) -> 0 bodů

Po vynásobení koeficienty jsem získaly krásných 246bodů ze 320 možných a známku VELMI DOBŘE a jako třešničku na dortu jsme ještě vybojovaly krásné 3. místo, což jsem opravdu nečekala! Dostaly jsem pohár, pár mlsek a spokojené a unavené odjely domů.

Letos ještě chci stihnout OB1, takže budeme pilně trénovat, úspěch mě motivuje a Zelí se už snad začíná zklidňova a snad jí to i trošku baví :) Snad nám elán  vydrží :)

Moc děkujeme Lucce Stemmerové za rady a pomoc při tréninku, bez ní bychom to jen těžko zvládly ;)

Video bude k dispozici snad během zítřka...